Dersin Adı | Temel Grafik Tasarım |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MGT 151 | Güz | 0 | 6 | 3 | 8 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere, görsel iletişim sanatı olan grafik tasarımın tarihinden günümüze teorik ve uygulamalı olarak tanıtmaktır. Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı programlarda eskizden, tasarıma ve baskı aşamasına kadar uygulamalarını yaparak sektördeki güncel ve teknolojik bilgiyi aktarmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, grafik tasarım ürünlerinin tasarlanma süreçlerinin temel basamaklarını, güncel cihaz ve yöntemler kullanılarak uygulamalı olarak işlenmesini kapsar. Proje çalışmaları ve öğrencilerin derste aldıkları pratik bilgilerin laboratuvar ortamında yazılımlar aracılığıyla oluşturulması, dersin somut çıktılarıdır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş / Grafik Tasarım ve çalışma alanları | |
2 | Grafik Tasarım İlke Eleman ve Prensipleri/ Prensip görselleştirme/Tasarım ve baskı renkleri | Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose Bölüm:1 |
3 | Adobe Illustrator Giriş (küçük uygulama)/ Adobe Illustrator Giriş küçük uygulama devam | Uygulama - ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:1 |
4 | Adobe Illustrator Giriş Küçük Uygulama Bitiş. / Proje 1 (Kurumsal Kimlik Oluşturma) giriş ve araştırma | Uygulama - ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:2 |
5 | Proje 1 Logo Tasarımı (eskiz)/ Logo Tasarımı (uygulama) | uygulama Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose Bölüm:2 |
6 | Proje 1 Kartvizit Tasarımı (eskiz)/Kartvizit Tasarımı (uygulama) | Sınıf içi uygulama sınavı |
7 | Antetli Kağıt, zarf ve dosya hazırlama / (Proje 1 Teslim)Adobe Photoshop giriş (küçük uygulama) | Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:1 |
8 | Adobe Photoshop giriş (küçük uygulama) / Adobe Photoshop giriş (küçük uygulama) | Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:2 |
9 | Adobe Photoshop Küçük uygulama teslim/ Proje 2: Uygulama Giriş. | Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:3 |
10 | Proje 2: Uygulama araştırma ve veri toplama / Proje 2 Uygulama | Uygulama, ödev |
11 | Proje 2 Uygulama / Uygulama Teslim | Uygulama |
12 | Final Projesi (PS + İllustrator) | Uygulama - Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:4 |
13 | Final Projesi (PS + İllustrator) | Uygulama - Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:5 |
14 | Final Projesi (PS + İllustrator) | Uygulama - Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:6 |
15 | Final Projesi Teslim | |
16 | Dönem sonu değerlendirmesi |
Ders Kitabı | İletişim ve Grafik Tasarım Grafik Tasarımın Temelleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Photoshop CC
ILLUSTRATOR CS6 & CC |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 2 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 75 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 0 | |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | 1 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 5 | |
Toplam | 124 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak | X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek | X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. | X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. | X | ||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. | X | ||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. | X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. | X | ||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. | X | ||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest